چکیده :
ترجمه ماشینی:
the sacred is the profane نه مقاله نوشته شده در طی چندین سال توسط ویلیام آرنال و راسل تی مک کاچون را گردآوری می کند که دیدگاهی همگرا دارند: نه صرفاً اینکه هم مقوله و هم مفهوم "دین" یک ساختار است، چیزی که ما نمی توانیم آن را "طبیعی" فرض کنیم.
یا جهانی، اما همچنین توانایی تفکر و عمل «مذهبی»، به طور مشخص، یک مقوله مدرن و سیاسی در خاستگاه ها و تأثیرات آن، صرفاً محصول جانبی دولت مدرن است.
این مقالات جمعآوریشده، که اساساً برای این جلد بازنویسی شدهاند، بحثهای علمی کنونی را در مورد بحثهای سکولاریسم پیش میبرند، که، نویسندگان استدلال میکنند، با پیشفرض دین (اغلب تحت پوشش چنین دینی، به اندازه کافی دوگانههای مقدس/سکولار، کلیسا/دولت، و خصوصی/عمومی را تئوریزه نمیکنند.
اصطلاحات «مذهبی»، «ایمان» یا «معنویت») از لحاظ تاریخی مقدم بر دولت-ملت هستند.
مقالات، بارها و بارها به این پرسش بازمیگردند که «دین» - کلمه و مفهوم - چه چیزی را برای کسانی که از آن استفاده میکنند، چه در سطح مردمی، سیاسی، یا علمی محقق میکند.
تمرکز در اینجا برای دو نویسنده از حوزههای ظاهراً متفاوت بر کارآمدی، هزینهها و کار تاکتیکی است که با تقسیم جهان بین دینی و سیاسی، کلیسا و دولت، مقدس و ناپسند انجام میشود.
the sacred is the profane collects nine essays written over several years by william arnal and russell t.
mccutcheon that share a convergent perspective: not simply that both the category and concept "religion" is a construct, something that we cannot assume to be "natural" or universal, but also that the ability to think and act "religiously" is, quite specifically, a modern, political category in its origins and effects, the mere by-product of the modern state.
these collected essays, substantially rewritten for this volume, advance current scholarly debates on secularism-debates which, the authors argue, insufficiently theorize the sacred/secular, church/state, and private/public binaries by presupposing religion (often under the guise of such terms as "religiosity," "faith," or "spirituality") to historically precede the nation-state.
the essays return, again and again, to the question of what "religion"--word and concept--accomplishes, now, for those who employ it, whether at the popular, political, or scholarly level.
the focus here for two writers from seemingly different fields is on the efficacy, costs, and the tactical work carried out by dividing the world between religious and political, church and state, sacred and profane.